Intoarcere la pagina principala SNAC Romania
Login
Strategia Nationala de Actiune Comunitara Strategia SNAC Asociatia SNAC Forumul SNAC
Inregistrare Introduceti numele dvs. de utilizator
Introduceti parola dvs.
 

Cine suntem noi ?

SNAC - Sistemul National de Actiune Comunitara – dezvolta si promoveaza activitatile de voluntariat realizate de catre elevi si cadre didactice în comunitatile locale din România pentru a facilita integrarea sociala a tuturor persoanelor dezavantajate.

Acesta este un portal interactiv care gestioneaza activitatile realizate în cadrul Sistemului National de Actiune Comunitara – SNAC - din România.

Orice persoana are dreptul de a participa activ la comunitate ca forma de integrare sociala. Prima etapa de integrare sociala este integrarea scolara, premisa a devenirii sale ca adult util societatii. O scoala pentru toti si pentru fiecare nu mai este doar un principiu ci tinde sa devina tot mai mult o realitate.

În acest context se înscrie extinderea functiei educative a societatii la un ansamblu de institutii formative care includ, alaturi de scoli si universitati, familia, comunitatea, mass-media, societatile comerciale, organizatiile non-guvernamentale si celelalte institutii reprezentative.

Accentul se mută tot mai mult pe dezvoltarea comunităţilor locale, pe conştientizarea nevoilor acestora şi pe valorificarea resurselor umane şi materiale de care dispun. Astfel, schimbarea mentalităţilor oamenilor devine tot mai importantă. Oamenii învaţă să-şi identifice problemele dar şi modalităţile de rezolvare a acestora, învaţă să trăiască în şi prin comunitate, ca parte integrantă a acesteia. Şcoala de astăzi nu mai cere individului doar cunoştinţe teoretice şi profesionale. Ea cere şi abilitatea de a trăi împreună cu ceilalţi într-o comunitate unită şi solidară.

Scurt istoric

La întâlnirea Grupului de Nivel Înalt pentru Copiii României, din data de 12 septembrie 2003, prezidată şi de Primul-ministru al României şi Baroana Emma Nicholson, Raportorul Uniunii Europene pentru România la acea dată, s-a hotărât ca, în tara noastră, să se dezvolte o Strategie Naţională pentru introducerea Acţiunii Comunitare (SNAC) în licee, şcoli speciale şi centre de plasament.

Ministerul Educaţiei şi Cercetării, prin D-na Director General Liliana Preoteasa si D-na Inspector General Simona Nicolae, a primit misiunea să organizeze şi să conducă dezvoltarea acestei Strategii şi să colaboreze cu alte ministere şi organizaţii implicate în problematica asigurării şi respectării drepturilor fundamentale ale omului.

D-nul Muir John Potter, din partea Grupului la Nivel Înalt a acţionat, în calitate de consultant, pentru ministere şi pentru Guvernul României precum şi pentru alte grupuri implicate în introducerea şi dezvoltarea Strategiei Naţionale de Acţiune Comunitară (SNAC).

    • In perioada martie-mai 2003, în judeţul Dolj, s-a desfăşurat proiectul-pilot care a dezvoltat, la nivel judeţean, Acţiunea Comunitară
    • In septembrie 2003, la întâlnirea Grupului la Nivel Înalt pentru Copiii României, s-a luat decizia ca Ministerul Educaţiei şi Cercetării să îşi asume Strategia Naţională de Acţiune Comunitară
    • In februarie 2004, a fost aprobat un Memorandum de Guvern, semnat de toate ministerele implicate, pentru a legaliza SNAC.
    • 7 aprilie 2004, SNAC a fost lansată, la Palatul Parlamentului, în cadrul unei conferinţe naţionale
    • In anul şcolar 2004-2005, Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Tineretului a implementat Strategia Naţională de Acţiune Comunitară în 416 licee din toate judeţele ţării cu participarea a 22.500 voluntari
    • In anul şcolar 2005-2006, au fost implicaţi 35.200 voluntari din 412 licee
    • In anul şcolar 2006-2007, au fost implicaţi 48391 voluntari din 471 licee şi 23 şcoli generale

Etape de dezvoltare a SNAC

1. Promovarea strategiei s-a realizat în cadrul Conferinţei Naţionale din 7 aprilie 2004 şi a conferinţelor regionale desfăşurate în cele 8 regiuni ale României – în luna mai, 2004.

2. Implementarea strategiei s-a realizat începând cu 15 septembrie 2004

3. Dezvoltarea strategiei presupune:

    • extinderea acesteia în numeroase licee, şcoli de arte şi meserii şi grupuri şcolare din România
    • diversificarea tipurilor de activităţi precum şi a tipurilor de beneficiari
    • implicarea tot mai activă a voluntarilor în rezolvarea problemelor comunităţilor locale (exemplu: dezvoltarea campaniei „Şi copiilor le pasă!” pentru sprijinirea copiilor din zonele afectate de calamităţile naturale).

4. Extinderea SNAC – la nivelul întregului învăţământ preuniversitar şi în învăţământul superior.


pagina 1 | pagina 2

 
 
Oportunitati voluntari
Comunitate
Prezentare activitate
Educatie
Cursuri
Evenimente
Resurse si fonduri
Intrebari frecvente
Documente
Legislatie

La Școala Specială nr. 2 “Constantin Pufan”din Galați a fost sărbătorită “Ziua Voluntarului”.
 
Lupta pentru regionalizarea Romaniei
 
Homeschooling - De ce refuză o familie să-şi trimită copiii la şcoală
 
Macroregiunea V sau Coloana a cincea?
 
Manualele româneşti ne îndobitocesc copiii. Comisia de învăţământ din Camera Deputaţilor pune în discuţie `balastul` din manuale
 
Legea Educaţiei intră în dezbatere publică până la 1 martie. Funeriu o vrea gata până la toamnă şi promite dezumflarea programei: "Nu mai avem timp"
 
Profesorii atacă în justiţie eliminarea sporurilor şi pregătesc pichetarea Ministerului Educaţiei
 
Copiii-cobai, incluşi în testarea vaccinului Cantgrip, primesc 600 de euro
 
Parlamentari din Consiliul Europei cer comisie de anchetă pe subiectul `falsei pandemii` de gripă A/H1N1
 
Streinu Cercel induce panica in populatie - afirma consilierul prezidential Virgil Paunescu. Romania nu va importa niciun vaccin
 
PANICA indusa prin propaganda TV – explicatia pentru valul de oameni care se vaccineaza FARA SA STIE EFECTELE ADVERSE. Continua presiunile fantastice pe medicii de familie!
 
Virusul gripei porcine a fost creat în laborator
 
Violenţa în şcoli persistă pe fondul ineficienţei măsurilor anunţate de autorităţi
 
“Nu vă fie teamă de ce aduce Noul An! ..."
 
Angajaţii din învăţământ nu vor fi afectaţi de OUG 114 până la 31 august 2010
 
Alegerea între pensie şi catedră va lăsa universităţile fără profesori la doctorate. Rectoratele au demarat protestele.
 
Legea educaţiei trebuia dezbătută în Parlament, pentru a permite implicarea societăţii civile
 
Ministrul Educaţiei, Daniel Funeriu, a anunţat, miercuri, într-o conferinţă de presă, că măsurile pentru aplicarea Ordonanţei de Urgenţă 114/2009 vor fi luate în funcţie de cifra de şcolarizare şi a reasigurat că nici un post nu va fi pierdut până la 31 august 2010.
 
Bacalaureatul nu va avea modificări faţă de ceea ce s-a anunţat deja, pentru că merge înainte pe bază de ordonanţă de urgenţă. Directorii de şcoli pot fi membri de partid, pentru că interdicţia nu e prevăzută de Constituţie.
 
Noua Lege a Educaţiei se va aplica în următorul an şcolar, dacă se adoptă până la 1 septembrie